feszekreszek

A Fészkes Fenegyerekek

FészekRészek – Pirkadat

Leave a comment

Hamarosan írok arról hogy mik voltak az első lépések, kikkel vettük fel a kapcsolatot és hogyan reagáltak a FészekRészek gondolatára.

ide tartozik az is, hogy hogyan jött ZsuSkó a képbe..

lássuk csak

ő is külföldön éldegélt majd egyszercsak hazajött..

én még a London szagú utcák kesze-kusza útvesztőjében bolyongtam, mikor ő megházasodott a nyár delén, és hazaköltözött a napon érlelt paradicsom illatú Barcelonából. (ha nagyon szigorúan nézem a tényeket, akkor hozzá kell tennem, hogy a lagzira hazaugrottam és ekkor megismertem Bálintot, ZsuSkó hitvesét)

én ekkor már 4 hónapja fárasztottam Katát (Kata Varsányi, ő ennek a darabnak fő mellék szereplője, mert mikor meg csak kuszaságok voltak a fejemben ő megkérdezte hangosan azokat amiket kellett és ezzel nagyon sokat segített abban hogy gondolataim egymást építsék / nyelvi ismeretei pedig tövistelenitették ötlet rózsáimat)

minden éjszaka többet es többet róttam pixelek közé abból hogy is kéne majd, meg hogy engem mi érdekel abból ami ott a londoni műhelyben van és főként azt nem szabadott szem elől téveszteni mi is az ami amúgy a cél.

Ezek a dolgok persze egymást emésztették. úgy értem egyik gondolat ütötte a másikat és ezért a végére két oldalt sikerül leszűrnöm a betűk dús tengeréből. (cégismertető)

A nappalok pedig a munka terhe mellett jegyzeteléssel és megfigyeléssel teltek.
gyakran kérdeztem is, ha valami nem volt elég látványosan egyértelmű. Olivier pedig – az Unto This Last megalapítója és vezetője – barátian szolgálat kész volt, szóval váratlan kérdeseim kivétel nélkül választ kaptak.

az fenti módszerrel megszűrt cégismertető angol nyelvű verziójához Tóth Zília segítségét kértem. Hogy a CEU-n oktató Logannek (‎Environmental and Sustainability Officer at Central European University) eloszlassam a kérdéseit, akivel egyébként megint nagyon hasznos beszélgetést folytattam egy teagőzös délután, valahol ZsuSkó esküvője napjai körül.

Amikor azt hittem kész vagyok a velejével megmutattam ZsuSkónak.. de miért?

Mert ZsuSkó segítségért kiáltott. Mikor hazament hamar rájött hogy a képességei foglalatot kiván meg magának.
Tehát állást keresett a szociális háló szálait rezgetve.

Gondoltam megmondom mi a terv. Nem kellett kétszer mondani.

Szóval szeptember elsejétől minden nap összeültünk 9-18 ig. így született meg a FészekRészek részleteiben kidolgozott üzleti terve, na meg a számunkra örökkévalóságig tartó pénzügyi terv is. ezt még mindenképpen szeretnénk megvitatni barátainkkal, Például Domival, akinek Kata mutatott be, ő is szuper jó lendületett adott amikor már majdnem kifulladtam. Kíváncsi vagyok mit szól majd a még helyenként negatív mutatókkal villogó szám és grafikon kavalkádhoz

ZsuSkóval már az elején terveztük, hogy felkeresünk befektetőket – úgy mint Kitchen Budapest (KIBU) majd írjuk hogyan reagáltak ránk – , meg körülnéztünk az instant elérhető oktatások között, hogy van-e egyátalán ilyen.
Így találtunk rá a Seed alapítványban zajló Mikrovállalkozások HR Menedzsmentjéről szóló képzésre és a nagyon izgalmas perspektívát nyújtó Kreater kezdeményezésre az innovative Generáció, röviden iGen.

Mindkettő érdekes volt. Ám az iGenben szuper élmény volt, hogy valakinek gyakorlatilag először tártuk fel a részleteket és
abban perspektívát látó mosolygó arcok jelezték a dolog sikerének munkaszagú, de időt álló gyümölcseinek lehetőségeit. Azt mondták ha nem is szó szerint hogy ‘f@sza’.
Ott volt Zsófi és Laci akik a beszélgetést koordinálták, miközben Zsófi egy hasznos rossz zsarú szerepből egy érdeklődő és kíváncsi bekérdezős lány lett, Laci már első percektől kezdve  lelkesedett.

szükségünk volt a lendületre mert még előttünk állt a Pénzügzi terv. Amiben egy próba verzió segített a Business Proból.

a kellemetlenül érdekes az volt hogy lépéseiben kidolgozott rendszer ravasz kérdéseivel próbált rávilágítani a módszer és a gyakorlat bölcsességeire, de ezt egész egyszerűen akadékosk/odásnak érzékeltük/tem.

és ha mindez még nem lett volna elég egy pénteki napon, 20-án 23-i határidővel elénk került egy pályázat a Nesst által indítványozva. persze hogy úgy éreztük, hogy semmi sem lehetetlen.. na jó itt közben voltak nézet különbségek ZsuSkó nehezen viselte nyugodt hozzáállásomat. Hiszen a határidő nyakunk köré tekeredett, és míg ő egyre püfölte a válaszokat a gépbe.. de nekem az volt a replikám, hogy most ez a dolog ha sosem kerül elénk, akkor is elindul a cég, amivel sikerült megértetni, hogy miért nem izgulok. de persze a feszültség nem veszélyeztetett sem barátságot, sem munkatársi viszonyt.

Voltunk könyvelőnél, és majdnem voltunk önkormányzatoknál is. De erről majd legközelebb írok..

és még el sem mondtam mi is a FészekRészek 🙂

BergO

Leave a Reply

